Van Nepal naar India - Reisverslag uit Agra, India van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu Van Nepal naar India - Reisverslag uit Agra, India van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu

Van Nepal naar India

Door: Laurens en Linda

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Linda

09 December 2013 | India, Agra

Toet toeeeeeet! Sir! Madam! You need taxi sir? Or riskshja? Tuktuk? Sir! You need boat sir? It's very cheap! I make very special price for you! What's your name? And where you come from? -->Holland! Ooooh near by Australia? Very nice! You want taxi now?

Hallo India!

Hahaha, ja voor de rust moet je hier niet op straat lopen, maar wat een belevenis is dit land! Geweldig!
Afgelopen maandag hebben we het fantastische Nepal verlaten en zijn we lopend de grens over gegaan naar India. In de bus richting Varanasi konden we nog even lekker nagenieten van de eerste 4 geweldige weken.....,

Nadat we helemaal hersteld waren van de trekking hebben we eerst een week lekker genoten in Pokhara. Lekker een middag op het meer rond gedobberd in het zonnetje, een dagje met de fiets over het platteland gereden, maar vooral heerlijk niks gedaan. Tsja, 4,5 maand vakantie is zo slecht nog niet!

Vanuit pokhara zijn we weer terug gegaan naar Kathmandu waar we op bezoek zijn gegaan bij Kari (Laurens z'n zus). Met een lekker wijntje, veel kletsen en lekker eten was het een heerlijk weekend in een prachtig huis in de bergen van Kathmandu! Kari: nogmaals bedankt dat we bij jou mochten logeren!
Op aanraden van Kari zijn we naar een leuk resort gegaan in het Chitwan National Park, sapana village lodge. Allemaal gezellige huisjes, hangmatten, schommelbanken, mooi uitzicht, vriendelijk personeel en.... olifanten! Jaja, daar kwamen we natuurlijk voor! In het park zijn we op olifanten safari geweest waarbij we in een mandje op de rug van dit enorme beest zaten en bij elke stap die hij zette door elkaar geschud werden. Maar dat mocht de pret niet drukken!!! Tijdens de safari hebben we een aantal neushoorns gezien en een aantal herten. Verder waren er helaas niet zoveel beesten, maar er staan nog wat meer national parken op de planning dus dat komt wel goed!

Na de safari was het tijd voor een bad en wat is leuker om dit samen met de olifant te doen?! Dit keer zonder mandje op de rug het water in en hup, daar lag hij in het water! .. En wij ook.
Na wat schrobben was hij uitgebadderd en mochten we weer terug op de rug voor een douche uit eigen slurf, echt fantastisch!!!

Vlakbij het resort was een klein dorpje waar mensen wonen die echt nog leven zoals 100 jaar terug met een vleugje modern. Ze werkten daar voornamelijk nog met de hand op het land. (Riemens mechanisatie was duidelijk nog niet ontdekt!) Maar naast alle primitieve dingen haalde een van de jongens wel gewoon een Blackberry uit zijn zakken. Na wat onkruid wieden hebben we samen met deze mensen gekookt. Natuurlijk Dal Bhat, maar dit keer dan gemaakt op een vuurtje, pepers die door ons werden gemalen tussen 2 stenen en eten met ons handen. De mensen daar hebben niet veel maar toch was het zo leuk om daar te zijn! Zo blijkt maar weer hoe gelukkig je kan zijn met de meest primitieve dingen. Na het eten hebben we een typische dans vanuit de Tharu cultuur gedaan en werd Linda verkleed als een echte Tharu vrouw!

De laatste dagen Nepal hebben we doorgebracht in de geboorteplaats van Buddha, Lumbini. Om hier te komen moesten we het laatste stukje met de lokale bus in plaats van de toeristenbus. De mensen zitten hier echt op het dak en hangen aan de zijkant van de bus. Op het gebied van Carpoolen kan Nederland hier nog wel wat ideeën op doen!

Afgelopen maandag zijn we dan met de bus naar India gegaan. De busrit duurde 4 uur langer dan verteld was maar uiteindelijk waren we er dan: Varanasi! Dit is de stad dit langs de heilige rivier de Ganges ligt, waar mensen zich wassen en uiteindelijk gecremeerd en uitgestrooid willen worden. Heel bijzonder om dit allemaal te zien. Op de plaatsen waar de crematies plaatsvinden brand het vuur werkelijk 24/7 en op het moment dat je ergens wat zit te drinken komen er gemiddeld 5 rouwstoeten in een uur voorbij die naar de Ganges lopen. Voor deze mensen zal het heel bijzonder zijn maar ik moet er eerlijk gezegd toch echt niet aan denken!
Ook een duik in het heilige water hebben we maar even overgeslagen.. De rivier wordt gebruikt als zwembad, afvalbak, crematorium, wasplaats en riool tegelijk!
Verder hebben we in Varanasi lekker genoten van het Indiase leven. Vervoerd worden met fietsriksja's of tuk-tuks, heerlijk eten, lopen door kleine straatjes vol met vieze maar ook veel lekkere geuren en duizenden winkeltjes. Tijdens een rit in een tuk-tuk door de drukke straten van Varanasi kwam de chauffeur opeens tot de conclusie dat ze in India een verkeersprobleem hebben. Huh, echt? Het is toch heel normaal om met 5 riksja's naast elkaar te rijden op een 2-baans weg, gaten van 30 centimeter in de weg te hebben en een toeter in plaats van een knipperlicht te gebruiken?

Afgelopen vrijdag hebben we de nachttrein genomen naar Agra: de stad van de Taj Mahal! En zoals verwacht: die is prachtig!

Het leventje bevalt ons zoals jullie kunnen lezen echt prima! We zijn (gelukkig!) nog niet ziek geweest en nog geen ruzie gemaakt dus we houden het hier nog wel even vol.
We vertellen de mensen hier maar dat we getrouwd zijn om een hoop uitleg en rare reacties te voorkomen. Maar wees niet bang, Laurens z'n knieën zijn nog lang niet stevig genoeg dus we hebben echt nog geen plannen! Hahaha

Tot 24 december blijven we nog in India waarna we voor het kerstdiner naar Bangkok vliegen met Bas en Daniel!

Voor nu, alvast hele fijne feestdagen en bouw maar een mooie sneeuwpop voor ons want bij 25 graden blijft de sneeuw hier niet zo lang liggen;)

Heel veel liefs,
Laurens en Linda

P.s. Foto's uploaden gaat hier niet zo snel, maar ze komen binnenkort bij t verslag te staan!

• 09 December 2013 - 15:28

Stephanie:

Hoi Laurens en Linda,

wat leuk om deze verhalen te lezen, jullie genieten zo te horen van alles daar en zo hoort het ook :)
    Veel plezier nog en blijf genieten!

Groetjes Stephanie

• 09 December 2013 - 19:11

Marian:

Hallo reizigers

Zo te lezen hebben jullie het daar heel goed naar de zin. Geniet ervan.

Groetjes mama en papa

• 09 December 2013 - 21:10

Kimberley :

He verdorie wat hebben jullie het daar toch slecht! Haha! Leuk hoor dat jullie het zo goed hebben en geen ruzie maken haha! Laurens hou ons wel op de hoogte van je aanzoek he! Haha geniet er nog van reizigers!!
    Groetjes van onder de kerstboom in Sluis.

xx Kimberley

• 10 December 2013 - 11:19

Lidwien Van Hal:

Hoi Linda en Laurens

Wat een belevenis! Fijn dat het goed met jullie gaat en zo genieten.
    Dit neem je mee de rest van je leven.
    Karin is momenteel ook in India, ergens in de buurt van Varanasi.
    Nog een hele goede reis verder en genioet van de dingen die op jullie pad komen!!

groetjes uit Sint Kruis

• 10 December 2013 - 18:59

Annelies:

Hoi Linda en Laurens,

Zo te lezen genieten jullie volop en valt er veel te zien/ontdekken. En gelukkig dat jullie tot nu toe geen problemen hebben met ander eten en andere gewoonten. Veel plezier nog en dit wordt een reis om nooit meer te vergeten.

Groeten van oom Bram en tante Annelies

• 15 December 2013 - 16:09

TanteJenny :

Hallo , wat een reis en avonturen. We wensen jullie prettige kerstdagen en lekker eten in Bangkok.
    Genieten maar! Wij lezen vol belangstelling je stukjes Linda.
    Groetjes van jullie oom en tante uit Goes
    Oom Frans en tante Jenny

• 29 December 2013 - 19:18

Carina:

L&L!!

Man, wat een fijne verhaaltjes ;) ik ben stiekem wel heel erg jaloers hoor! t lijkt me echt super om mee te maken, dus geniet er nog maar lekker van! Alweer in jullie 3e land nu ;)

Dikke knuffel,
    Carina