Tropisch groen, dieven en vakantie - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu Tropisch groen, dieven en vakantie - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu

Tropisch groen, dieven en vakantie

Door: Laurens en Linda

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Linda

11 Maart 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Eindelijk vakantie!

De reis zit erop, laat de vakantie maar komen!

Na 2 prachtige, maar warme weken in Maleisië gaan we nog een aantal dagen lekker nagenieten op het strand van de afgelopen fantastische maanden!

Nadat we 2 weken geleden de bus hebben genomen vanaf het vliegveld naar Kuala Lumpur kwam de warmte ons al snel tegemoet. Met onze (ondertussen zwaarbeladen) backpacks op onze rug en een temperatuur van 34 graden zijn we op zoek gegaan naar hostel. Eindelijk aangekomen hebben we maar eens wat luchtigs aangetrokken en wat gegeten. Na een maaltijd van in totaal 4 euro (voor 2 personen incl drinken) konden we er weer tegenaan: Kuala Lumpur!

Wat een stad! Mooie hoge gebouwen, heel veel winkelcentra (zelfs 1 met een compleet attractiepark met achtbaan!) netjes, schoon en.. Geen getoeter!
Met een hop-on-hop-off bus hebben we de stad doorgereden met een lekker frisse airco op ons gericht. De temperaturen zijn hier zo hoog dat het niet meevalt om eens lekker door de stad te slenteren. Je gaat al zweten als je alleen maar aan denkt.
De Petronastowers waren super mooi om te zien in het echt! Grappig om te zien daar er daar in de buurt veel nieuwe gebouwen worden gebouwd met een bruggetje ertussen. Stelletje na-apers!

Na een paar dagen zijn we weer in het vliegtuig gestapt richting Maleisisch Borneo. Vanuit het vliegtuig zag het er al prachtig groen uit, met riviertjes en kleine stadjes.
Wij verbleven in Kuching, in het westen van Borneo. Vanuit Kuching zijn we de jungle gaan ontdekken.
We hebben daar de oerang-oetangs van ons lijstje kunnen afstrepen! Wat een grappige beesten zijn dat!
Verder hebben we een hele mooie kayaktocht door de jungle gedaan. Er waren in ons groepje 2 Indiase vrouwen die volgens ons nog nooit iets hadden gedaan, laat staan een roeispaan vasthouden en gebruiken!
Resultaat was dat deze vrouwen alle kanten opdraaien behalve de goede en wij eigenlijk niks hoefden te doen dan ons mee te laten voeren met de stroming en genieten van het prachtige uitzicht!

Voordat we terug vlogen naar Kuala Lumpur hebben we nog mogen meegenieten van de eerste carnavalsavond! Zaterdagmorgen werden we wakker gebeld via Skype door Kevin, vanuit het cafe in Aardenburg! Geweldig om iedereen te zien en er toch nog een klein beetje bij te zijn!!

Terug in Kuala Lumpur hebben we de Batu Caves bezocht. Een mooie grot halverwege een berg. We konden hier dieper een grot in, maar toen Linda erachter kwam dat daar dikke grote spinnen zaten hebben we die toch maar overgeslagen.

Hierna hebben we een klein plaatsje boven Kuala Lumpur bezocht, Rawang, wat eens lekker helemaal niet toeristisch was. We hebben er dan ook niet een toerist gezien! Zo zagen we het echte leven van de mensen hier. Helaas was er verder ook niet heel veel te doen, maar gewapend met een stokbrood, chocopasta en spelletjes hebben we ons prima vermaakt met een middagje aan het meer.

Na al die warmte zijn we de bergen ingegaan waar het toch 10 graden kouder was, heerlijk! In de bus kregen we zakjes en er hing een bordje dat deze zakjes bedoeld waren voor het spugen, dus dit beloofde een prima rit te worden.
Na Nepal waren we gelukkig al heel wat gewend, dus kom maar op maar al die haarspeldbochten!
Het uitzicht vanuit de bus was prachtig en het dorpje waar we zouden overnachten was ook helemaal top! Zo knus en gezellig, hier houden we het wel uit!

Helaas eindigde deze leuke dag in een grote domper. Toen we terug kwamen op de kamer bleek dat er ingebroken was! Allebei onze telefoons weg en wat geld gestolen..
Dat was schrikken!
Gelukkig heeft het hotel het allemaal prima opgelost en hebben we ondertussen weer nieuwe telefoons.

We hebben hierdoor totdat we weer in Nederland zijn een ander nummer. Je kan ons wel gewoon bereiken via mail en Facebook!

We hebben onze week er zeker niet door laten verpesten dus de volgende morgen zijn we vroeg opgestaan voor een rondje door de cameron highlands. Allemaal bedrijfjes bezocht met bloemen, lavendel, heerlijke aardbeien, bijen en honing en een kleine markt. Daarna richting de prachtige theeplantages waar we ook gezien hebben hoe thee wordt gemaakt. Als laatste zijn we naar een vlindertuin geweest, waar ze ook andere dieren hadden. Slangen, hagedissen en ja hoor: Spinnen! En dan maar meteen een paar tarantula's bij elkaar. Laurens heeft er een aantal mooie foto's van gemaakt, maar Linda heeft ze nog niet durven bekijken.

De andere dagen hebben we lekker gewandeld over de heuvels en nog een dag een brommertje gehuurd. We zijn richting een andere theeplantage geweest waar het uitzicht nog mooier was! De weg er naar toe was al lekker heuvelachtig, met theeplantages en rijstvelden op de achtergrond, een aantal huisje, riviertje tussen de bergen.. Waauw!

Na de cameron highlands zijn we naar de westkust vertrokken voor onze laatste week. Zondag zijn we nog een dag in George Town geweest en van daaruit zijn er maandag vertrokken naar onze laatste bestemming: Langkawi!

Nog een week te gaan. In het laatste verslag lees je hoe we de verschillende landen en het 4,5 maand samen zijn ervaren hebben.

Hoe dat afloopt lees je volgende week in het allerlaatste verslag! Met natuurlijk ook alle feiten van de reis bij elkaar! Met oa het smerigste wat we meegemaakt hebben, de mooiste plekjes en nog veel meer!

Zo, wij gaan weer even aan het zwembad zitten, anders worden we nooit bruin;)

Liefs, Laurens en Linda

• 11 Maart 2014 - 08:19

Kimberley:

Bruin worden! haha dat waren jullie al behoorlijk hoor zo op de foto's te zien ;) Geniet er nog van en tot volgende week in de Parel van Brabant :D BREDA :D:D:D xx Kimberley

• 11 Maart 2014 - 11:16

Wendy:

Laurens en Linda, weer een verslag om jaloers op te worden! Geniet nog heel erg van jullie laatste week. Groetjes Wendy

• 11 Maart 2014 - 19:17

Jelle En Inge:

Geniet nog eventjes van jullie vakantie.
    We zijn zoooooooooooo benieuwd hoe jullie het ervaren om weer terug te zijn.
    Maar denk daar nu nog maar niet aan.

Liefs Jelle en Inge

• 14 Maart 2014 - 08:52

Carina:

Hooooi!!

Wat een super belevenissen weer!! Stiekem wel echt een beetje jaloers geworden, man wat een reis!

Geniet nog maar van de laatste dag!!

Liefs!