Goed begin van het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu Goed begin van het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu

Goed begin van het nieuwe jaar!

Door: Laurens en Linda

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Linda

12 Januari 2014 | Thailand, Phuket

Happy New Year iedereen!!!
Jaja, daar zitten we dan in 2014, nog steeds genietend aan de andere kant van de wereld. Wat een ervaring om hier oud&nieuw te vieren.
Ondertussen zitten we weeral een dikke 2 weken in Thailand, wat betekend dat we al op de helft van onze reis zitten:( opeens gaat het wel heel snel..

De laatste weken in India waren heel bijzonder. De cultuur en de mensen zullen we daar niet snel vergeten. Na Agra zijn we met de trein doorgereisd naar Jaipur, en hoe! Tussen de lokale bevolking die bijna bij ons op schoot kwamen zitten en als apen boven ons hingen werden we van alle kanten gefotografeerd en een uur lang ondervraagd. Als blank persoon ben je dan opeens toch wel heel speciaal haha! Verder heeft Linda in de trein nieuwe talenten ontwikkeld. Staand plassen boven een gat is al een kunst op zich; maar in een hobbelende trein, waarbij je eigenlijk niks wil vastpakken en ondertussen je neus moet dichtknijpen voor de stank was toch een behoorlijk uitdaging.
In Jaipur, waar we een heerlijk hotel met fantastisch eten hadden, hebben we een filmpje gepakt. De mensen beleven het daar toch net iets anders. Voor de 'goede' wordt geklapt en gefloten terwijl de 'slechte' boe-geroep mogen verwachten. Nee, het was geen toneel maar echt een doek. Ook heeft Laurens hier een pak laten maken. Helemaal op maat gemaakt en binnen 2 dagen klaar. Het kan hier allemaal! Na Jaipur zijn we verder gereisd naar udaipur, de stad waar de James bond film 'octopussy' opgenomen is. Een ontzettend slechte film maar aangezien hij elke avond in bijna elk cafe gedraaid werd konden we deze natuurlijk niet overslaan. (Wel heel leuk om al deze plekken op film te zien) Ook hebben we een kookcursus gedaan in udaipur. Heerlijke curry gemaakt met chapatti (soort pannekoek), Indiase thee en veel uitleg gekregen over alle kruiden. Dit was echt heel erg leuk en vooral lekker! We hebben wat recepten mee dus we kunnen er mee aan de slag als we terug in Nederland zijn! Graag vooraf reserveren en niet allemaal tegelijk...

Ook hebben we te paard een ritje over het platteland gemaakt. Heel mooi tussen over de heuvels en de lokale bevolking. Helaas was Linda haar paard wat dwars. Blijft toch een taalprobleem he. Gelukkig kon ze na 2 dagen weer gewoon normaal op haar billen zitten.

-----------------------------
Voor de mensen die de regels niet goed kennen hier een spoedcursus TOETEREN (Wanneer doe je dit?)
-als je iemand tegen komt die je kent: Toeteren
-als je iemand voorbij wilt steken: Toeteren
-als je (vindt dat je) voorrang hebt: Toeteren
-als iemand te dicht in de buurt van jou voertuig komt: Toeteren
-als je een bocht neemt en het is niet helemaal overzichtelijk: Toeteren (wel heel veilig!)
-als je vind dat het verkeer te langzaam rijdt: Toeteren
-als je wilt laten weten dat je er aan komt: Toeteren
-als je boos op iemand bent: Toeteren
-als er iemand voor je voertuig loopt: Toeteren
-als er een tak op de weg ligt: Toeteren (ja, echt meegemaakt en nee, de tak bleef gewoon eigenwijs liggen)
-als je gewoon al even een tijdje niet op je toeter gedrukt hebt: Toeteren
-als er niemand voor je rijdt: Toeteren, gewoon om dat het kan!

Kan je je voorstellen hoe het klinkt op straat?

P.s. Dag of nacht maakt hierbij niks uit!

Eigenlijk komt het hierop neer: je houdt de toeter overal en altijd ingedrukt.
---------------------------------

Al met al was India echt horen, zien en ruiken. Na 3 weken hadden we er eigenlijk stiekem allebei echt genoeg van. Voor iedereen die het langer heeft volgehouden hebben we diepe respect! Maar achteraf was het echt een hele mooie ervaring die we nooit zullen vergeten. Het is echt een gek land waar je elke dag wel iets meemaakt, maar daardoor ook ontzettend vermoeiend!

We zijn geëindigd in Delhi waar we het vliegtuig hebben gepakt naar Bangkok. Na India konden we dan ook geen beter land indenken dan Thailand! Op kerstavond zijn we aangekomen in Bangkok waar we toch wel iets meer meekregen van de kerstsfeer. Wat kerstliedjes en op straat een aantal kerstbomen, gezellig!! Nog even de surprises en het kerstdiner van familie Riemens bekeken via Skype en hele lieve kerstwensen gehad uit Biervliet en Les Carroz! Op zulke momenten beseffen we wel hoe heerlijk we het thuis hebben met lieve familie en vrienden!

Op 1e kerstdag weer terug gegaan naar het vliegveld om onze eerste Nederlandse gast op te halen: Daniel!
Lekker bijgepraat en de vakantie goed ingeluid met een Libanees kerstdiner! (Tsja, dat was inderdaad niet echt de bedoeling, maar het was lekker!)

Bangkok is een heerlijke stad! Mooie gebouwen, lekker met een bootje de stad verkennen en heerlijk eten!
Overal staan kraampjes met noodles en een barbecue. Op elke hoek van de staat kan je massages nemen wat we natuurlijk uitgeprobeerd hebben! Een heerlijke voetmassage (dit was de eerste maar zeker niet de laatste!)

Na een paar dagen Bangkok zijn we naar het kao yai national Parc gegaan op zoek naar wat dieren en watervallen. Midden in de jungle hebben we geen olifanten gezien, maar blijkbaar waren we in de buurt van een hele kudde! Helaas moesten we heel stil blijven staan en gewoon maar geloven dat het echt waar was.. Gelukkig is dat op het einde van de dag nog goedgemaakt.

Terug in Bangkok hebben we de skybar bezocht van de film 'hangover 2'. Op de 64e verdieping van een hotel, cocktail in de hand en prachtig uitzicht! De prijs die we hebben betaald voor de cocktail was het meer dan waard! Dat betekend dat het er fantastisch mooi was...
Ondertussen begon hier en daar al wat vuurwerk te verschijnen waaruit bleek dat we alweer bijna in het nieuwe jaar zaten! (Het tijdsbesef is hier niet meer echt aanwezig, haha)

We hadden Daniel echt nodig om te vertellen welke dag het was. Je staat hier op, het is mooi weer, je moet eten en drinken en verder helemaal niks. We kunnen ook niet echt spreken van een weekend want dat zou betekenen dat we ook moeten werken...

Met een groepje van 7 zijn we naar een eilandje in de buurt van Bangkok gegaan (ko samet) om het nieuw jaar in te luiden.
Oud en nieuw vieren in korte broek en een strandjurkje, cocktail ipv champagne. Er valt wel aan te wennen;)
Natuurlijk hebben we de nieuwjaarsduik gedaan om 12 uur 's nachts, was toch 20 graden warmer dan in Nederland!

Onze nieuwjaarsbrunch bestond dit jaar uit een 21'' pizza waarna we lekker op een scooter het eiland hebben verkend.
Na een heel gezellige week zijn we samen met daniel vertrokken naar het nog zonnigere zuiden.

Bas, Bram, Aimee en Nikki bedankt voor de fantastische week!!

Van het vaste land met de boot naar koh samui. Lekker relaxen op het strand en golven zo hoog als onszelf, geweldig!

(Lukt het ondertussen al om iedereen jaloers te maken?)

Na koh samui zijn we naar koh phangan gegaan waar we in bamboe hutjes sliepen met een zwembad. Hier hebben we een van de bekendste feesten van Thailand meegemaakt: de 'half moon party'. 2x per maand is het half moon party midden in de jungle en 1x per maand een nog groter feest, de full moon party op het strand.
Op deze feesten is alles in fluor kleuren en black light verf op je armen en benen. Een kleurrijk feestje dus en super leuk!!!!

De afgelopen dagen zijn we in phuket geweest. Nog meer strand, lekker snorkelen en genieten van het heerlijke Thaise eten.
Het waren fantastische weken die voorbij zijn gevlogen.

Daniel, super bedankt dat je ons bent komen opzoeken! Het was echt heel gezellig!

Wij zijn nu weer op weg naar het vliegveld om Nico op te halen! Op naar een nieuw avontuur in Thailand: duiken, slapen in een hutje boven een rivier in de jungle, fietsen door Bangkok en vast nog heel veel meer!

Heel veel liefs Laurens en Linda

• 12 Januari 2014 - 08:32

Elsa Smits:

Hoi linda en laurens!
    Klinkt echt super wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt en nog mee gaan maken! Geniet ervan, want zodra je terug bent in NL is alles weer heel snel 'normaal'. Veel plezier!!!
    Xx elsa

• 12 Januari 2014 - 09:51

Ingrid Molhoek Thomaes:

Enorm genoten van jullie verslag ! Op naar het volgende avontuur...wensen jullie goeie reis en een super 2014 !!!!!!!! Liefs Joost en Ingrid

• 12 Januari 2014 - 10:35

Manon V Dixhoorn :

Wauw wat een bijzondere gebeurtenissen en leuke verslagen / prachtige foto's steeds!
    Geniet nog van de rest van jullie reis!
    Groetjes Manon

• 12 Januari 2014 - 18:02

Sarah:

Hoi Laurens en Linda,

Wat maken jullie veel mee! En ik heb zo moeten lachen om het stukje over toeteren hahahaha!
    HEEL herkenbaar, hetzelfde hadden we op Java in Indonesie.
    Geniet ontzettend van de reis, de tijd vliegt..

Groetjes uit het zonnige Mexico!

Sarah & Mathijs

• 12 Januari 2014 - 21:39

Kevin & Jessica:

Klinkt goed allemaal! Leuk dat Daniel ook langskwam!
    Dat jullie alweer op de helft zijn gaat wel heel snel!!
    Bij deze willen we alvast reserveren voor voor jullie aan geleerde kookkunsten! Heeeeel veel plezier en tot over een paar maandjes dan zijn we weer buurtjes! Wij wachten met onze housewarming tot jullie terug zijn;) Liefsss

• 17 Januari 2014 - 02:28

Harmen En Danielle:

Briljant reisverslag. Vooral dat deel over toeteren, heb hardop gelachen! Jullie reis klinkt heerlijk (en herkenbaar) ;) Veel plezier! Liefs Harmen en Danielle

• 19 Januari 2014 - 14:32

Jelle & Inge:

Zoooooo jaloersssss. Maar we genieten wel met jullie mee.
    Moet zo heerlijk zijn al die mooie dingen zien, de indrukken, het samen zijn.

• 19 Januari 2014 - 21:05

Tom Vos:

Hoi Laurens,
    toffe verhalen.
    En was het niet eng om op die olifant te zitten (vraag van mijn zoontje Willem)
    groeten
    tom